Waarom veroorzaakt mijn toestel kortsluiting?

Is je toestel nieuw en ontstaat de kortsluiting bij het eerste gebruik? Dan is de aansluiting fout, neem contact op met de installateur om de aansluiting te controleren. 


Gebruik je het toestel al langere tijd, dan heeft het toestel een technisch probleem. 


Controleer het volgende:   

  • Is er een schakelaar om of zijn er stoppen doorgeslagen in de meterkast?
  • Zijn er meerdere apparaten met een hoog stroomverbruik aangesloten op dezelfde groep? Sluit dan je toestel aan op een andere groep.   
  • Wanneer wordt de kortsluiting veroorzaakt? Denk aan: 
    • Bij het aanzetten van het toestel. 
    • Bij het starten van een was- of droogprogramma. 


Hoe lost u dit probleem op? 

Maak een afspraak met een ASKO technieker en omschrijf wat je hebt gecontroleerd.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.